A tudatos bookstagrammer

Moly Interjúk - Berkenye Hanga

Berkenye Hangával, My real life is in my books bloggerinájával volt alkalmam közelebb megismerni a Moly Interjúk keretein belül. 

Hogy mutatkoznál be azoknak, akik még csak most ismerkednek veled és a munkássagoddal?img-3810.JPG

Azt hiszem a tartalmamban mindenki megtalálhatja a kedvére valót. Gyerektörténetektől elkezdve még horror könyvről is írtam ajánlót, de többnyire fantasy, romantika és krimi témákban mozgolódok. Én nem szeretem nemileg megosztani a könyveket/műfajokat, mert szerintem mindenki azt olvas amit szeretne, de azért jócskán több női követőm van, mint férfi így ebből azt szűrném le, hogy ők azok akik közelebbinek érzik a tartalmamat magukhoz. Általában a storyjaimban sokkal több mindent osztok, mint a feedemben, és ez van akiket idegesíthet, úgyhogy ezt is kiemelném.

Mennyire vagy tudatos felhasználó? 

Hmm, azt hiszem kimondottan tudatos vagyok a bookstagrammom rendezésében. Általában több posztot is előre elkészítek és próbálom őket, úgy feltölteni, hogy egy egységes feedet kapjak. Azonban ha a likeok és követők számának a tudatos figyelemmel követésére gondolsz akkor ebben én annyira nem vagyok jó. Persze lehetnék hisz ez is egy fontos része a dolognak de nem szeretek fölösleges stresszt helyezni magamra. Emellett jelenleg teljesen elégedett vagyok a számaimmal tehát lehet, hogy mégis ez is egyfajta tudatosság.

Mennyire ismered a követőidet? 

Ez a kérdés egy kicsit el gondolkodtatott.

Általában sok visszajelzést vagy/és reakciót kapok a tartalmaimra amik segítenek abban, hogy egy kicsivel jobban megismerjem a követőimet és azt, hogy ők mit szeretnek. Bár a legtöbbjükkel sajnos még soha nem beszéltem hálás vagyok értük és azért is, hogy itt vannak velem. 

img-3805.JPGAmikor elindultál a bookstagram írányába, mennyire voltál tudatos? Mennyi voltál tisztában, hogy akikhez szólni akarsz, azok milyen tartalmakra vágynak? 

Egyáltalán nem. Amikor elindítottam a bookstagrammomat épp csak, hogy betöltöttem a 17et. Két dolgot tudtam, hogy szeretem a könyveket és szeretem elmondani róluk a véleményemet. Arról például, hogy a bookstagram közösség már az első posztom megosztása napján tárt karokkal fogad álmodni sem mertem volna. Persze mielőtt létrehoztam volna a fiókot végeztem egy néhány órás kutatást a bookstagram világáról, kezdve @gubbooks oldalával, de nagyjából ennyi volt.

Szerinted miben vagy másabb, különlegesebb, mint a többi bookstagrammer?

Nem hiszem hogy különlegesebb lennék bármelyikünknél is. Minden bookstagrammer más véleménnyel és nézettel rendelkezik ezért egyikünk sem ugyan olyan ez viszont azt hiszem mind a sok ezrünket különlegessé teszi.

Ki szeretette meg az olvasást veled?

 Anyukám ezer százalék. Szerintem már akkor olvasott nekem amikor csecsemő voltam. Az pedig nem is kérdés, hogy ez később sem maradt abba. Oviban a Pöttyös Panni volt a nagy kedvencem (persze sok más könyv mellett) és arra is emlékszem, hogy az első önállóan olvasott könyvem Böszörményi Gyula – Gergő sorozata volt. Anyukámmal egyébként a mai napig van, hogy együtt olvasunk.

Dedikált példány?

Szeretem a dedikált példányokat de nem ragaszkodom hozzájuk. Kivéve persze, ha az egyik kedvenc írómról van szó mert akkor nyilvánvalóan szükségem van rá.

Milyen típusú könyveket szoktál hétköznapokon olvasni? Célírányosan például ennek az ajanlása/nem ajánlása a webre megy, annak csak magamnak tartom meg

Általában minden olvasott könyvemet megosztom bookstagrammon, ha mást nem akkor a storymban. Többnyire fantasyt, krimit és thrillert olvasok, de igazából a disztópián kívül mindenre nyitott vagyok. A romantika is a legolvasottabb műfajaim között van viszont azt csak kizárólag angolul olvasom.

Disztópiát miért nem szeretsz olvasni?

A legtöbb disztópiában egy számomra túlmodernizált, az eddigi ismert világtól egy teljesen eltérőt mutatnak be, ahol az emberiség fele vagy megsemmisült vagy elnyomásban él. És míg tudom, hogy valamilyen szinten a mai világunkról állítanak nekünk egy görbe tükröt egyszerűen számomra mégis túl ijesztő a gondolata, így inkább kerülöm a műfajt. Az Útvesztő c. Filmet egyébként nagyon szerettem és terveztem is elolvasni, de aztán végül arra sem sikerült rávennem magam.

Mi alapján választod ki, hogy mit olvasol következőleg?

Én egy igazi hangulat olvasó vagyok. Van, hogy csak azért veszek meg egy könyvet mert semmi máshoz nincs kedvem csak és kimondottan ahhoz. Persze olyan is szokott lenni, hogy egy kimondott műfajhoz jön meg a kedvem és akkor azon belül keresek valamit remélhetőleg a polcomon.

Vettél már úgy könyvet, hogy megbántad?

Szerencsére nem. Ha bizonytalan vagyok afelől, hogy tetszeni fog-e egy könyv, akkor előtte kikölcsönzöm a könyvtárból és csak ha tetszett akkor veszem meg.

Mi befolyásol egy könyv megvételében? Mi alapján döntesz?img-3804.JPG

Többnyire az, hogy mennyire tetszett a könyv hangulata, a karakterei, magával ragadott-e a történet ilyesmik. Ha viszont az első könyv után is bizonytalan vagyok akkor a következő részt is a könyvtárból veszem ki.

És ha nem sorozatról van szó?

Akkor is ugyanígy vagyok. Ha tetszett a könyv akkor mindenképp megveszem. Mint például a The Love Hypothesis vagy az Icebreaker mind a kettőt epubban olvastam és mind a kettőt szeretném megvenni, hogy feltehessem őket a polcomra. 

A könyvajánlóid csak az Instagram profilodon publikálod vagy máshol is?

Többnyire az instagrammon igen, ha viszont recenziós könyvről van szó akkor arról a blogomra is szoktam írni.

Egyéb platformon nem szeretnéd kipróbálni magad?

Azt hiszem a legtöbb platformon jelen vagyok. Booktokom van csak nem könyvértékeléseket osztok meg rajta. Emellett Molyon és goodreadsen is fent vagyok.

Ezeken kívül nem ismerek nagyon más könyves platformot. A Facebookot pedig már nem nagyon használom.

Hol érhetnek el azok, akik követni szeretne téged?

Instagrammon természetes. Emellett Tiktokon, molyon és goodreadsen is. Mindehol ugyan azon a néven vagyok fent.

Mit üzennél a Koala Olvas olvasóinak?

Azt üzenném nekik, hogy ne féljenek nagyot álmodni. Emellett pedig egy George R.R. Martin idézetet.

“Egy olvasó ezernyi életet megél, mielőtt meghal. Az az ember, aki nem olvas, csak egyet.”

Köszönöm szépen a lehetőséget Hangának! A Könyvmoly Interjúk következő vendége Könyvem Lapjai booksgrammerje lesz az interjú alanyom! Könyvek legyenek veletek!