Olasz szármaszú magyar bookstagrammer

Moly Interjúk - Pupa Reads

Aki kezdetektől követi a Koala Olvas könyves blogot, az már ismerheti a Moly Interjúk interjúsorozatot. Itt olyan könyvmolyokat interjúvolok meg, ahol ismertebb könyvekkel foglalkozó és olvasást népszerűsítő könyvmolyokat, digitális tartalomgyártót ismerhetünk meg közelebbről. Idén tavasszal újabb néhány bookstagrammer beszélgettem. Első alkalommal 

Bookstagrammerről

Azok akik nem ismernek téged, mit osztanál meg magadról? d36e6cd2-9ff9-4dbd-af17-3886ae87b91d.JPG

A teljes nevem Cinieri Petra, 20 éves vagyok, de most január 15.-én töltöttem be a 21-et. Édesapám olasz – kint is születtem Milánóban – édasanyám magyar. Kommunikáció és média szakos hallgató vagyok, de konkrét élet tervem még nincsen. A pupa név onnan jön, hogy az unokatestvérem nem tudta kimondani a Petrát kiskorában és pupát mondott, a családba néha a mai napig így szólítanak. 

Honnan jött a könyvszereteted és a média, valamint a kommunikáció írányti érdeklődésed? 

Én sajnos nem tudom magamról elmondani, hogy kiskorom óta olvasok, ahogy azt sem hogy Harry Potteren nőtem fel. Szörnyű keresztnek éreztem az olvasást általános iskolában és egy kötelezőt sem olvastam el… 

2021. januárjában viszont Youtube-on megtaláltam Steph Bohrer könyvajánló videóit és az a szenvedély és lelkesedés, ahogy a könyvekről beszélt, annyira magával vitt, úgy ereztem kimaradok valamiből. Így hát megrendeltem a hazudósok című könyvet, egy nap alatt elolvastam és onnan indult minden!

A kommunikáció pedig mindig is szörnyen fontos volt számomra, szerintem minden kapcsolatnak ez a kulcsa! A magánéleten kívül szeretném a jövőben hivatáskent is az életem részének tudni a kommunikációt és médiát. 

Hogy képzeled  el a jövődet? 

Mint említettem nincsen konkrét jövőképem, felek a csalódástól. Abban hiszek, hogy ha minden élethelyzetben meglátom a lehető legjobb döntést és azt meghozom, minden úgy lesz ahogy lennie kell egy pár konkrét célom, amik mellől nem tántorít el semmi, hogy a jelenlegi párommal folytassam az életet, hogy minél hamarabb önálló lábra álljak! És sose hagyjam, hogy a világ és az emberek megtörjék azt, aki most vagyok!

Munkásságáról

img-6060.jpgHonnan jött az ötlet, hogy instagram-on megoszd a könyves gondolataidat? 

Eredetileg tiktokon kezdtem, a profilon látható is egy szám (20220222) ez nem más mint 2022. Február 22.-e, ami azon kívül hogy a booktokom alakításának dátuma, az évezred dátuma is, tekintve hogy csupa kettes és meg egy keddi napra is esett! 

Egy bő hónapra rá megcsináltam egy insta profilt is, mert gondoltam hátha fotókkal is kifejezhetem a gondolataimat. Az elején nehéz volt belerázódni, de most már abszolút benne vagyok! 

De miért, miből gondoltad, élezted, hogy neked meg kell osztani a könyves élményeidet? 

Azért kezdtem el megosztani, mert miután befejeztem egy könyvet egyszerűen nem volt elég, hogy becsukom és a polcra kerül. Aztán kipróbáltam, hogy a páromat és szüleimet zaklattam a könyves áradozásaimmal, de az sem volt elég, mert nem volt maradandó nyoma. 

Így igazából mint egy könyves napló kezdtem el csinálni. Sosem gondoltam, hogy ez másoknak is tetszeni fog és érdekes lesz, de fantasztikus érzés! 

Hogy fogadták a könyves beszámolóidat? 

Ha a páromra és családomra érted, ők élvezték és mindig csupa fülek voltak! 

Akkor ez egy spontán dolog volt az elején tőled, hogy belekezdesz? 

Abszolút spontán volt. Mint mondtam saját online napló céljából kezdtem el eredetileg! Aztán arra lettem figyelmes, hogy másoknak is érdekes 

Közvetlen környezeted hogy viszonyul a munkásságodhoz? 

Ezer százalékban támogatnak. Számon tartják, nézik, érdeklődnek, motiválnak és dicsérnek 

Leginkább kiknek szól a beszámolóid? Kikhez szólsz? 

Régebben teljesen magamnak szóltak, de az utóbbi évben annyi új csodás ismerősöm lett a könyves közösségben, hogy most már határozottan nekik (is) be szeretnék számolni, hogy együtt éljék át velem (és én is velük). 

Mennyire építed tudatosan a közönségedet? 

Csak olyan szempontból építem tudatosan a közönséget, hogy figyelek arra, melyik tartalmak tetszenek nekik jobban. Ezen kívül abszolút olyan dolgokat posztolok amik számomra érdekesek, és akit szinten érdekel az csatlakozik hozzam. 

Hogy jellemeznéd magad? Tartalomgyártó, influenszer, véleményvezér vagy egyéb módon? 

Ez kicsit ellentmondásos válasz lesz a részemről, de én nem szeretem az influencer szót, mivel olyan érzést kelt bennem, mintha én bárkit befolyásolni akarnék, ami nem így van. 

Ellenben már családtagok, ismerősök, barátok is hívtak így, szóval gondolom tényleg befolyásos néha, amit posztolok. 

Magamat inkább a tartalomgyártó szóval jellemezném. Digitális tartalomkészítőként. 

Milyen területen próbalnád ki magadat? img-6452.jpg

A kommunikáció és médián kívül mindig is rajongtam a lakberendezésért. Szóval azt a pályát nagyon kipróbálnám, csak sajnos Magyarországon nem igazán van erre oktatás és igény. 

A videós tartalmakban gondolkodtál? 

Természetesen, mint említettem tiktokon kezdtem, és mára már youtube csatornám is van. Viszont youtubeon nem igazán vagyok aktív, mert úgy látom arra nem nagy az igény. 

Miért van így szerinted? 

Az egyetlen tippem, hogy nem elég érdekesek a videoim de nekem egyáltalán nem probléma hogy nem nézik sokan. Aki szeretné, megnézni. 

És nekem jól esik ennyit beszélni könyvekről, szóval azt a célt teljesíti nézettségtől függetlenül. 

Mit gondolsz? Miért olvasnak egyre kevesebben? 

Én pont, hogy úgy tapasztalom egyre többen olvasnak! Soha ennyi tiktok szenzáció matricás könyv volt a boltokban. 

Nyilván most az olvasás divat, tehát mulandó, de aki igazán megszerette, az kitart mellette, akkor is. Amikor már lemegy a rajongás, tekintve hogy minden könyv és új történet 

Mi a legemlékezetesebb tartalomgyartós emléked? 

Hu egyszerre nagyon sok jutott eszembe, nem is tudom! 

A karácsonyi nyereményjátékom sikere óriási emlék, ahogy az is, amikor a posztolt könyvek írói reagálnak, kommentelnek, lájkolnak a bejegyzéseimre. 

Az egyik legjobb barátnőmet is a könyves tartalmaimon keresztül ismertem meg és ma el se tudnám nélküle képzelni a napjaimat. Nem tudok egy kedvencet, mert az egész egy vagy kedvenc 

Mit üzennél a koala olvas követőinek? 

Hogy kövessenek többen és támogassák azokat is, akik átvittebb értelemben foglalkoznak a könyvekkel!

Elérhetőségei

Hol vagy megtalálható pontosan, akik követni szeretnének téged? 

Itt instagramon (@pupareads). Tiktokon is @pupareads A youtube videoim linkjét pedig mindig instan osztom meg️.