Interjú a tetovált könyvmollyal

Moly Interjúk - Gelencsér Georgina (Dzsina)

Koala Olvas könyves blog interjú sorozatában könyvmolyokkal ültem le beszélni magukról és a munkásságukról. Ők olyan könyv fanatikusok, akik nem csak a barátjaiknak, ismerőseiknek mesélik el az olvasmány élményeiket, hanem közszemlére teszik saját felületeiken. Népesedő követőtáboruk pedig rendre figyelemmel követik. A Moly Interjúk keretein belül őket ismerhetjük meg közelebbről. Előző alkalommal a vendégem Sóvágó Fanni volt, a Fanni's Bookland könyves instablog szerzője. Az interjút ide kattintva tudod elolvasni. Ezen alkalommal egy olyan fiatal leányzóval ismerkedhetünk meg, aki két hobbiját ötvözve indult el el könyves tartalomgyártók világában. Gelencsér Georginával, a Dzs_books könyves blog szerzőjével beszélgettem.

Hogy mutatnád be magadat és blogodat azoknak, akik még nem ismernek?

A blogomon szereplő könyvek főképp hölgyeknek szólnak a 20+ korosztálynak akár 30+ osok részére is,most a nyári időszakban könnyedebb olvasmányokkal jövök inkább a humor,romantika és a limonádé történetek a hangsúlyosabbak az oldalon,a krimik állnak hozzám a legközelebben az egyetlen téma ami nálam nem igazán lesz megtalálható soha az a Sci-fi de ezen kívül a képregény a fantasy,romantika bármi szóba jöhet akár még a viccesebb gyerek könyvek is amiket szülőknek céloznék ha nem tudják mit adnának szívesen a gyermek kezébe.

fekvon.jpg

És magadat hogy mutatnád be?

Én egy kimondottan sokoldalú személyiségnek tartom magam,szeretem a kreatív dolgokat,állatbarát vagyok szeretem a természetet,ez fontos is a közérzetem egészséges működéséhez hogy ezek mind részt vegyenek a mindennapjaimban. Ezért is van a blogom is

Az utóbbi fél évben sokat fókuszálok rá és fontos nekem

Mit ad és mit jelent számodra a blogod?

Nagyon fontos számomra abból a szempontból hogy ezáltal az emberek megismerik azt az oldalam amit amúgy nem látnak ha csak elmennek mellettem az utcán a pozitív visszajelzéseik jó érzéssel töltenek el és növelik a fejlődési vágyamat amit szinten az ő hasznunkra forgatok vissza hogy még több és jobb minőségi posztot készítsek nekik és egy újabb betekintést adhassak számukra

És jó érzés tudni hogy ösztönzők 1-2 néhány(??) embert az olvasásra

Közeli hozzátartozóid mennyire támogatnak ebben?

Az édesanyám követi is az oldalamat ő nagyon büszke rám,a baráti társaságom egy kis része is követi a munkásságomat és ők is támogatnak benne,örülnek hogy kiléptem egyfajta komfortzónából és másokat motiválok ezzel amit csinálok.

Mi alapján választasz ki könyveket?

Egyértelműen hangulat! Volt már hogy ajánlás alapján döntöttem de végig sem tudtam olvasni mert nem abban a hangulatban voltam amit vissza tükrözött egy egy könyv.

Mennyire befolyásol a könyv borítója és fülszövege?

Szerintem nagyon sokat számít egy könyv borítója és fülszövege elsősorban a külső borítás jellemez egyfajta igényességet és megfogja az embereket a fülszöveg pedig eladja a könyveket ha azok jól összeszedettek.

De ennek is van egy másik ága aki ajánlásra vásárol az nem mindig ad ezekre a külsőségekre.

Ezen akarsz-e változtatni, hogy tudatosabban választasz olvasmányt?

Úgy gondolom mindent megteszek hogy tudatosan vásároljak de könyvmolynak lenni sosem erről szólt ezért nem mondom hogy nincsenek olvasatlan könyvek a polcomon,de mindegyiknek eljön majd a maga ideje amikor hangulathoz vagy életszakaszhoz illőek lesznek.

Jelenleg olvasol valamilyen könyvet? Ha igen, melyiket?

A legutolsó könyvem a Mr. Téves Szám volt 3 napja végeztem vele azóta nem volt időm újba kezdeni,egy nagyon humoros könyv volt.

Mindig elő venném ha rossz a kedvem vagy balszerencsés vagyok mert biztos meg tudna nevettetni

Visszatérve az instablogodhoz. Gondolkoztál-e azon, hogy egy blogra költözteted a tartalmaidat?

Nem. És nem is kimondottan szeretnék, legalábbis egyenlőre ezen a pályán szeretnék maradni

Mennyire építed tudatosan a közösségedet az Instagramon?

Igazából ez nem tudatos építkezés sajnos mert ha az lenne akkor a férfiaknak is szívesen ajánlanék könyveket hogy legyen közülük is egy olvasó rétegem de egyenlőre őket még nem tudom olyan arányban elérni.

Milyen megoszlásod van nemekre lebontva?

Jelenleg a női követőim száma 82% a férfiaké 18%

Szerinted miért van/volt az a trend a fiatalok körében, hogy kevésbé menő olvasni? Valamint miért van több női olvasó, mint férfi általánosságban?

Ha volt ilyesmi akkor is kevesebb volt azoknak az aránya aki nem olvasott,ennek az oka a sok elektronikai eszköz a telefon,tv ezek kizárják a könyveket meg a mai infláció mellett szűkül az a réteg aki megengedheti magának. Szerintem a női rétegnek sokkal több könyv íródik mint a férfiaknak.

A nők sokkal több kategóriában olvasnak a férfiak nagy százaléka 1 kategóriában olvasnak.

Bármilyen negatívum ért-e téged a munkásságoddal kapcsolatban?

Eddig még nem

Eddigi eredményeid közül melyikre vagy legbüszkébb?

Igazából mindegyik könyves posztomra nagyon büszke vagyok akár nagyobb közeget ér el akár nem,de a legjobb érzés az volt és ez nem is olyan rég történt amikor az egyik külföldi  szerző felvette velem a kapcsolatot és megköszönte hogy olvasom a könyvét és hogy ajánlom,erre nagyon büszke vagyok.Igazából mindegyik könyves posztomra nagyon büszke vagyok akár nagyobb közeget ér el akár nem,de a legjobb érzés az volt és ez nem is olyan rég történt amikor az egyik külföldi  szerző felvette velem a kapcsolatot és megköszönte hogy olvasom a könyvét és hogy ajánlom,erre nagyon büszke vagyok.

Hogy jellemeznéd magadat? Tartalomgyártó, influenszer vagy véleményvezér?

Tartalomgyártó. Mert a 3 példa közül ez áll hozzám a legközelebb nem vagyok influenszer mert az oldalam egyáltalán nem rólam szól és nem támogatott reklámokra épül és nem tartom magam véleményvezérnek sem mert nem azért gyártok tartalmat hogy az én ösztönzésemre az emberek azt a bizonyos könyvet vegyek meg és azért tartom magam tartalomgyártónak mert igazából ezt csinálom! Tartalmakat gyártok és ezt megosztom másokkal de ennek az oka főleg az mert szeretem és mert közel áll hozzám

Sok embertől furcsa és hihetetlen azt hallani hogy nem a pénz vagy a népszerűség miatt tesznek dolgokat de én szeretek hétköznapi néha láthatatlan ember lenni a világban és egyáltalán nem szándékom hogy több 10 ezer ember az életemre legyen kiváncsi,inkább erre a hobbira ami őket is ösztönözheti arra hogy olvassanak és szeressék a könyveket mert ez egy igazán jó dolog

Mik a jövőbeli terveid? Hogy képzeled el magadat 5-10 év múlva?

Ez egy nagyon jó kérdés! Őszintén nem tudnék válaszolni rá. Hát nem tudom hogy 10 év múlva jelen leszek e még ezen az oldalon így mint tartalom gyártó,maximum baba mama könyves oldal leszek 5 évig még biztos szeretném fejleszteni az oldalam esetleg egy YouTube csatornát is létrehozni ahol bővebben betudom mutatni az olvasmányokat,de ez még csak ötlet majd elválik. 5 évig még biztos szeretném fejleszteni az oldalam esetleg egy YouTube csatornát is létrehozni ahol bővebben betudom mutatni az olvasmányokat,de ez még csak ötlet majd elválik.

Bevétel szerzés valamilyen formában?

Nem a pénz a motiváló ok,ahhoz hogy ezzel pénzt lehessen szerezni ahhoz hatalmas követő tábor kell ami felelősség is,szerintem! Ez csak a fejlődésről szól és hogy olyan dolgokat próbálják ki amikben érdekel hogy helyt tudok e állni,ez inkább abban ütközik ki nekem hogy kevés a szabadidőm és emelett azért a magánéletemmel is foglalkoznom kell.

Szerinted nem éri meg Mo-n ezzel foglalkozni?

Nem tudom,fogalmam sincs mennyit lehet egyáltalán ilyesmivel keresni

Aki ezzel akar foglalkozni az, hogy kezdjen bele? Mit javasolnál neki?

Az elszántság,motiváció és türelemnek ne legyen híján! Mert ezek nélkül az ember hamar feladja a dolgot ha úgy érzi nem jön vissza elég reakció egy egy posztra

Másik hogy jó megnézni más blogos oldalakat ki mit és hogyan csinál mi érdekli most az embereket mik azok amikkel meg lehet fogni egy közönséget és ezt a saját ízlésedben elő adni

Én például sosem szerettem az agyon cicomázott fotókat amin a könyvön kívül még rengeteg dolog szerepel, szép szép..de elveszi a hangsúlyt a lényegről

Hol találhatnak meg téged, akik követni szeretnének?

Igazából ez az egyetlen könyves oldalam,úgyhogy mindenképpen itt az Instagram oldalamon.

Üzensz valamit a Koala Olvas követőinek?

Hogy minden történetben találják meg a szépet!