A lány, aki megtalálta önmagát blogjában

Moly Interjúk - Fanni's Bookland

Koala Olvas könyves blog interjú sorozatában könyvmolyokkal ültem le beszélni magukról és a munkásságukról. Ők olyan könyv fanatikusok, akik nem csak a barátjaiknak, ismerőseiknek mesélik el az olvasmány élményeiket, hanem közszemlére teszik saját felületeiken. Népesedő követőtáboruk pedig rendre figyelemmel követik. A Moly Interjúk keretein belül őket ismerhetjük meg közelebbről. Előző alkalommal a vendégem Petrovay Dorina Virág volt, a Dovireads könyves instablog szerzője. Az interjút ide kattintva tudod elolvasni. Ezen alkalommal egy olyan fiatal leányzóval ismerkedhetünk meg, aki két hobbiját ötvözve indult el el könyves tartalomgyártók világában. Sóvágó Fannival, a Fanni's Bookland szerzőjével beszélgettem.

Hogy mutatnád be magadat és blogodat azoknak, akik még nem ismernek?

A bookstagram oldalam létrehozásában a legfőbb motivációt két szenvedélyem, az olvasás és a fotózás adta. Ennek összefonódásaként született meg a fannisbookland instablogom. Nagyon szeretem mások véleményét olvasni egy adott könyv kapcsán, ezért úgy gondoltam én is belevágok és megosztom a gondolataim a nagyvilággal. Bátran állítom, hogy életem egyik legjobb döntése volt. Ezáltal egy olyan közösség tagja lehetek, akik nap mint nap inspirálnak, motiválnak, támogatnak és bearanyozzák a napom. A szívem csordultig tele hálával mindazok iránt, akik lelkesednek a munkásságom iránt. Egyszerűen elképesztőek!

fanni_bookland_2_fekvo.jpg

Hogy indult el az olvasói karriered?

Valójában más kiskorom óta szeretek olvasni, mindig ámulattal hallgattam, ha valaki a családból felolvasott nekem, később pedig miután megtanultam magam is, csak úgy faltam a Tea Stilton könyveket. Az évek során egyébként többször a felszínre tört a könyvmoly énem, de újra aktívan kb. több mint másfél éve olvasok.

Olvasóként, hogy jellemeznéd magadat?

Ha valami igazán tetszik, azért mérhetetlenül tudok lelkesedni és ennek a lelkesedésnek szeretek hangot is adni. Magamat egy hangulatolvasónak tartom, ha megfog egy könyv, legyen az egy 500 oldalas, képes vagyok másfél nap alatt ledarálni, de ha ennek az ellenkezője történik, akkor képes vagyok egy hetet is ülni egy 250 oldalas könyvön.

Mit adnak neked a könyvek?

Kiutat a stresszes mindennapokból. Menedéket, egy olyan helyet, ahol semmi sem számít, csakis az, amit olvasol. Emellett pedig számtalan információt a körülöttünk zajló eseményekről, a nagyvilágról.

Mi volt az első könyv, amit elolvastál és nagy hatással volt rád? Miért?

A legelső trilógia amit olvastam és a mai napig megmaradt bennem, az Az Útvesztő volt. Egészen addig még sosem olvastam posztapokaliptikus sci-fi-t, és őszintén nem is gondoltam volna, hogy nekem valaha is tetszene, azonban amikor megjelent a mozikban a film, engedtem a kíváncsiságomnak. Ott akkor elhatároztam, hogy mindenképp elolvasom a könyveket is és milyen jól tettem. Rendkívül izgalmas története volt, ami még ma is élénken él bennem. Gyakorlatilag ez volt az a trilógia, ami rávett arra, hogy nyissak új műfajok felé és megszerettette velem a posztapokaliptikus regényeket.

Mi alapján választod ki az adott könyvet, amelyet később el fogsz elolvasni?

Minden hónapban szoktam egy hosszabb, 10-12 könyvet tartalmazó listát írni, amiről aztán tudok majd válogatni. Így végülis egy rendszert is követek, meg nem is. Természetesen nekem sem mindig sikerül tartani a tervet, de úgy gondolom, ezzel sincsen semmi baj.

Erre a listára hogy kerülnek fel a könyvek?

Elsősorban figyelek arra, hogy az egyes könyvek milyen régóta figyelnek már a polcomon. Így próbálom ezzel megakadályozni, hogy ne csak az újonnan beszerzetteket olvassam. Emellett figyelek a hosszukra és a műfajukra is, így tényleg egy vegyes társaságból tudok minden hónapban válogatni.

Szerinted miért van/volt az a trend a fiatalok körében, hogy kevésbé menő olvasni?fanni_bookland_3_allo.jpg

Én mindig is úgy gondoltam, hogy már az általános iskolában a kötelező olvasmányokkal rontják el. Onnantól kezdve a fiatalok az olvasást azzal a többnyire negatív élménnyel kötik össze, nem ismerkednek meg a szórakoztató olvasmányokkal.

Szerinted hogy lehetne őket visszavezetni őket a könyvekhez?

Úgy gondolom, hogy elsősorban az iskolákban lehetőséget kellene biztosítani a tanulók számára, hogy megismerkedhessenek kortárs szerzők műveivel, olyan olvasmányokkal, amik kifejezetten fiataloknak íródtak, pl. Harry Potter könyvsorozat. Ily módon látnának példát arra is, hogy bizony nem csak nehéz nyelvezettel íródott könyvek vannak.

Mik a jövőbeli terveid? Hogy képzeled el magadat 5-10 év múlva?

Egy ugyanilyen jó kedélyű és nyitott nőnek, aki bízom benne addigra már jobban ellen tud állni a hatalmas könyves leárazásoknak, de ha mégsem, hát egye fene. Remélem, hogy a könyvek iránti lelkesedésem továbbra is szerves része lesz a hétköznapjaimnak, s tovább tudom építgetni ezt a kis közösséget, ami itt kialakult. Ebből kifolyólag pedig bízom benne, hogy az értékeléseim és a gondolataim még több emberhez el fognak tudni jutni, ezáltal is népszerűsítve a könyvek iránti szeretetet.

Mi az, amire a legjobban büszke vagy a blogoddal kapcsolatban?

Megtaláltam benne önmagam, egy olyan helyet, ahol szeretik és elismerik azt, amit csinálok. Egy igazi könyves közösség tagja lehetek, amit mindig is szerettem volna. Általa pedig számtalan jó barátra tettem szert. Mérhetetlen boldogsággal tölt el, amikor valaki az én ajánlásomra olvas el egy könyvet és esetleg szeret bele abba. Így én már boldogan fekszem le, hiszen tudom, hogy ha csak egy ember figyelmét is felkelti az adott könyv, már megérte belefektetni az energiát és időt az egészbe.

Mennyire vagy tudatos? Mint a közösség építésben,  a posztok elkészítésében például. Mennyire figyeled a visszajelzéseket?

Magamat elég tudatosnak tartom, de persze nem csak ebben, hanem az élet más területeiben is. Meg van a maga rendszere, hogy az adott posztokat milyen formában és persze mikor teszem közzé Instagramon, annak érdekében, hogy minél több emberhez eljussanak. Számomra például fontos az egységes feed, ezért amikor új posztot készítek mindig figyelembe veszem a már korábban feltöltötteket. Próbálok a változatosságra és a megújulásra törekedni, amellett persze, hogy egy adott szisztémát követek.

A közeli hozzátartozóid mit szóltak a munkásságodhoz?

Igazán pozitívan fogadták. Örültek az apró sikereimnek, és hogy a könyvek iránti szenvedélyem kibontakozhat ebben a formában. A barátaim is csakúgy, mint a családom támogatóak, nagyra értékelem, mikor a segítségemre vannak egy egy kiegészítő levadászásában, vagy az ötleteim meghallgatásában.

Hol találhatnak meg téged, akik követni szeretnének?

Instagram: fannisbookland

Tiktok: fannis_bookland

Moly: fannisbookland

Üzensz valamit a Koala Olvas követőinek?

Robert Lawson idézetét küldeném nekik.:)

„Ha egyszer kisütött a nap, az mindig sütni is fog! A felhők az égen vándorolnak csak, de a nap, az mindig ott van. Csak azt hiszem, ezt sokan nem tudják.”