Interjú az egyetemista könyvfalóval

Moly Interjúk - Petrovay Dorina Virág (dovireads)

Koala Olvas könyves blog interjú sorozatában könyvmolyokkal ültem le beszélni magukról és a munkásságukról. Ők olyan könyv fanatikusok, akik nem csak a barátjaiknak, ismerőseiknek mesélik el az olvasmány élményeiket, hanem közszemlére teszik saját felületeiken. Népesedő követőtáboruk pedig rendre figyelemmel követik. A Moly Interjúk keretein belül őket ismerhetjük meg közelebbről. Előző alkalommal a vendégem Lukács Anikó volt, a Hotel Libro könyves instablog szerzője. Az interjút ide kattintva tudod elolvasni. Ezen alkalommal egy több nemesi rangú őssel rendelkező bookstagrammer a vendégem.

Hogy mutatnád be magadat és blogodat azoknak, akik még nem ismernek?

A nevem Petrovay Dorina Virág. 23 éves egyetemista könyvfaló vagyok. A könyvek iránti szeretet kiskoromban kezdődött, akkor még a kedvenc meséimet olvastam a könyvtárban, mint például a Babar meséit. Majd az évek múltával elkezdtem a saját gyűjteményemet is összerakni könyvekből. Az egyetem kezdetekor éreztem, hogy ez egyfajta menekülés is nekem a sok-sok fáradtságtól, hogy olvashatok, s így született meg lassan két éve a @dovireads nevezetű bookstagram oldalam. Eleinte csak szerettem volna egy olyan közösséghez tartozni, akik hasonlóan szeretnek olvasni. Majd egyre inkább azt éreztem, hogy másokat érdekel is a tartalom, amit gyártok. Így, a legfőbb célom az lett, hogy közvetítsem mindenki felé az olvasás hasznosságát és szépségét! Továbbá hogy a követőim is megismerhessenek olyan regényeket és történeteket, amiket lehet, hogy maguktól nem, de mások ajánlására elolvasnak majd.

Olvasóként, hogy jellemeznéd magadat?

A lassabb olvasók közé tartozom: szeretem szépen aprólékosan beosztani a könyveket, hogy minden sort el tudjak kellő figyelemmel olvasni. Azonban más is előfordul: volt már példa, hogy nem tetszett egy könyv, ezért csak a sorok néhány szavát olvastam; de előfordult az ellenkezője, mikor annyira tetszett, hogy gyorsan olvastam és nem voltam egy pillanatra sem képes letenni a könyvet.

Milyen könyveket szeretsz inkább olvasni? Mik a favoritok?

A fantasyk világa lett a mindenem. Ez kezdődött Sarah J. Maas Üvegtrón sorozatával, s azóta is gyűjtöm a fantasztikus élményeket, szóval ez minden körülmények között szóba jöhet. Kedvelem emelet a krimiket pl: Agatha Christie; a romantikus regényeket és a pszichothrillereket is. Valamilyen szinten “mindenevő” vagyok, de ha fantasyről van szó, akkor jöhet bármi.

Mi alapján választod ki az adott könyvet, amelyet később el fogsz elolvasni?dorina_virag_konyvvel_allo_blog_hu.jpg

Impulzív olvasó vagyok. Van egy halom könyv a könyvespolcomon, olykor előfordul, hogy a könyvtárba betévedek és onnan választok könyvet. Szóval sokszor a hangulatomtól függ vagy a kedvemtől, hogy mi lesz a következő olvasmányom.

Mennyire befolyásol a könyv borítója és fülszövege?

Nagyon sokban befolyásol. Mondják, hogy ne ítéljünk a borító alapján, de nálam ez sokszor előfordul. Szerencsére mindig csak pozitívan “csalódok”, mert elolvasom mellé a fülszöveget is. Egy gyönyörű vagy megfogó külsejű könyv és egy érdekes fülszöveg eldönti egyből, hogy fogom-e olvasni vagy sem.

A könyvek milyen szinten vannak jelen az életedben? Mindig van nálad legalább egy könyv?

Mindig van nálam egy könyv. Ha nem fizikális példány, akkor a pdf-formátum fellelhető valamelyik elektronikai eszközömön!

Mit adnak neked a könyvek?

Rengeteg élményt és boldogságot. Nyugalmas perceket, hatalmas nevetéseket és sírást. Új információkat, új ismereteket. Egy másik valóságot, ahol bármi és bárki is lehetek, rengeteg kalandot, rengeteg tapasztalatot.

Jelenleg olvasol valamilyen könyvet? Ha igen, melyiket?

Igen, Farkas Andrea: Randik és más katasztrófák című könyvét. Nagyon szórakoztató és könnyed olvasmány.

Szerinted miért van/volt az a trend a fiatalok körében, hogy kevésbé menő olvasni?

Amikor még én voltam kisgyerek nem volt ekkora hangsúlya a digitális világnak: akkor vagy kint játszottunk, vagy a szomszédban vagy pedig az én esetemben, olvastam. És azt hiszem, akik sokkal fiatalabbak nálam, ők a számítógépek és az online tér világába születtek. Nekik a játékok lettek a fontosabbak, a facebook vagy akár valamelyik másik platform. Egyikkel sincs baj véleményem szerint, mert mindenki úgy foglalja el magát, ahogy neki jót. De picit szomorúnak tartom, hogy manapság “gáz” olvasni, pedig ez egy nagyon hasznos kikapcsolódás tud lenni (annak aki szereti)!

3_konyv_fektetve_blog_hu.jpg

Miért dovireads a blogod neve?

Mivel Dorina és Virág a nevem, ez adta a dovi-keveredést és olvasok, szóval összeraktam ezt a három szót és lettem dovireads. Nem szerettem volna olyan nevet, ami másnak is van, és így számomra személyesebb lett a kötődés az oldalammal.

Mennyire építed tudatosan a közösségedet?

Igyekszem olyan választékos tartalmat gyártani, hogy ne csak az adott témához értők, hanem akár mások is nyugodtan hozzá tudjanak szólni. Szeretném, ha segíthetnék minél több emberhez eljuttatni a könyveket és az olvasás szeretetét és a “népszerűséggel” együtt önmagamat is fejleszteni, hogy mindenki igényeinek megfelelhessek.

A családod mit szólt az instablogodhoz?

Nagyon büszkék voltak rám az elejétől kezdve. A családomban én és a nagypapám szeretünk olvasni, de természetesen támogattak benne és biztattak

Főállásban vagy csak hobbi szinten csinálod?

Most még hobbi szinten, mert tanulok mellette. Ettől függetlenül szeretek és szeretnék beleadni mindent, hogy még nagyobb és fejlettebb legyen mindaz, amit eddig elértem

Szerinted lehetne főállásban is csinálni ebben a témában? Vagy felesleges, mert annyira kicsi a piac?

Előfordulhat, hogy egy-két blogger eljut arra a szintre, hogy főállásban csinálja szerintem. Nyilván itthon nehezebben lehet ezeken a platformokon érvényesülni: borzasztóan sok idő, energia és odaadás, na meg persze kreativitás kell hozzá. De nem kizárandó szerintem ennek a lehetőséges sem, csupán lehet dupla annyi idő, mint máshol.

De szerinted megéri?

Ha szereti valaki csinálni, akkor abszolút megéri ezzel foglalkozni

Bármilyen negatívum ért-e téged a munkásságoddal kapcsolatban?

Szerencsére engem eddig minden rossz valahogyan elkerült. Még nem okozott az oldal jelenléte óta senki és semmi csalódást.

Mi a terved és a célod a blogoddal?

Szeretnék egy olyan biztonságos közeget kialakítani, ahol bárki bármikor kedvére “nézelődhet”, olvashat ajánlókat akár könyvről, akár könyves termékekről. Szeretném, ha minél több mindenkihez eljuthatnék és bebizonyíthatnám, hogy igenis megéri elolvasni ezt vagy ezt a könyvet és hogy ne féljenek kifejezni a véleményüket bármivel kapcsolatban ha negatív, ha pozitív.

Hogy jellemeznéd magadat? Tartalomgyártó, influencer vagy véleményvezér?

Tartalomgyártó. Azt hiszem egyrészt azért nem influencer, mert nem elég magasak a számaim, másrészt azért nem véleményvezér, mert nem csak véleményt osztok meg. Szóval a legjobban rám a tartalomgyártó illik, mert képeket készítek egy-egy könyvről, termékről, néha véleményt néha ajánlót írok hozzá, de előfordul, hogy csak a mindennapi életről készítek bejegyzést

Mik a jövőbeli terveid? Hogy képzeled el magadat 5-10 év múlva?

Szeretném a jövőben is folytatni a könyves oldalamat. Rengeteg új ötletem van és együttműködésem, amelyek motiválnak a továbbvitelben. Ezen kívül, amint lesz több időm szeretném átvinni egy tiktok platformra is, hogy két helyen is közvetíthessek!

Aki ezzel akar foglalkozni az, hogy kezdjen bele? Mit javasolnál neki?

Hogy legyenek biztosak magukban, mert ettől kapnak majd erőre és így tudják építgetni a saját kis birodalmukat. Ne hagyják abba, ha kisebb-nagyobb akadályokba ütköznek, mert mindenből van kiút és a kemény munka utólag ki fog fizetődni. Illetve ne féljenek megmondani őszintén a véleményüket.

Hol találhatnak meg téged, akik követni szeretnének?

@dovireads nevű instagram oldalamon keressenek bátran , illetve tiktokon is szintén ugyanezen a néven vagyok jelen

Üzensz valamit a Koala Olvas követőinek?

Olvassátok, szeressétek és mindenekfölött élvezzétek!