Hotelben élő könyvek - Interjú

Moly Interjúk - Lukács Anikó (Hotel Libro)

Koala Olvas könyves blog első interjú sorozatában könyvmolyokkal ültem le beszélni magukról és a munkásságukról. Ők olyan könyv fanatikusok, akik nem csak a barátjaiknak, ismerőseiknek mesélik el az olvasmány élményeiket, hanem közszemlére teszik saját felületeiken is. Népesedő követőtáboruk pedig rendre figyelemmel követik mindezt. A Moly Interjúk keretein belül őket ismerhetjük meg közelebbről. Első alkalom vendége Lukács Anikó, a Hotel Libro könyves instablog szerzője.

Hogy mutatnád be magadat és blogodat azoknak, akik még nem ismernek?
Én vagyok az, aki a lépcsőházakban kijavítja a helytelenül írt cetliket. Imádok triviákat, érdekességeket olvasni emberekről, életutakról, könyvekről, és gondoltam, ezzel nem lehetek egyedül. A Hotel Librón igyekszem minél több háttérinfót összegyűjteni a könyvekről, és olyan összefoglalót írni, ami azoknak is izgalmas, akik olvasták már az adott művet. 
Mit ad számodra a Hotel Libro instablogod? 
Két szenvedélyem szerelme: az írásé és az olvasásé.
Miért ez a neve?
Kiskorom óta szerettem volna egy hotelben élni. Így mikor azon gondolkodtam, hol lakjanak a könyvkritikáim, egyből egy hotel ugrott be. 
A családod mit szólt az instablogodhoz?
A családom, a barátaim és a kollégáim is támogatják, hogy egy ideje nem csak beszélek egyfolytában a könyvekről, de már írok is róluk. 

És már azon sem lepődnek meg, ha a legváratlanabb pillanatban kérem meg őket: csináljanak egy fotót rólam és egy könyvről.

Ezzel foglalkozol főállásban, vagy csak hobbi szinten csinálod?
Hobbi. De ha megkérdeznéd, mi lenne az álommunka most nekem, azt felelném: könyvet olvasni és kritikát írni róla.
lukacs_aniko_hotel_libro_interju.png
Könyvek milyen szinten vannak jelen az életedben?  
Elolvasok havi kettőt, hármat.  
Mit adnak neked?
Tájékozódást a világról és menekülést belőle.
Olvasóként, hogy jellemeznéd magadat?
Szeretem minél több emberrel megosztani, ha találtam egy igazán jó könyvet. 
Mi alapján választasz ki könyveket?
Inkább a könyvek találnak meg engem, mint én őket. Pár hónapja például a spanyol nyelvet szerettem volna gyakorolni és rátaláltam egy venezuelai srác vlogjára, amiben az országáról mesélt. Ledöbbentett, milyen körülmények között élnek ott a helyiek. Nem sokkal később, böngésztem az egyik kiadó oldalát, és az újdonságok között megláttam Karina Sainz Borgo: Megy le a nap Caracasban című könyvét. A szerző ebben pontosan azt írta le, amire én akkor kíváncsi voltam: mi a helyzet Venezuelában. Valahogy így talál rám mindig, amit éppen olvasok. 
Jelenleg olvasol valamilyen könyvet?
 Egyet folyamatosan, 16 félbehagyott könyvet pedig igyekszem befejezni.
Ha igen, melyiket?
Frida Kahlo naplóját, amit próbálok be is fejezni :)
Szerinted miért van/volt az a trend a fiatalok körében, hogy kevésbé menő olvasni?
Szerintem ami nem mozog és villog, nehezen köti már le az ember figyelmét. 
Hogy jellemeznéd magadat? Tartalomgyártó, influenszer vagy véleményvezér?
A három közül inkább az első. 
Mik a jövőbeli terveid? 
Összegyűjteni a Harry Potter első részét az összes nyelven. Sikerült már beszereznem angolul, németül, törökül, portugálul, görögül és norvégul. 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hotel libro (@hotel_libro) által megosztott bejegyzés

 

Hogy képzeled el magadat 5-10 év múlva?

Remélem, 5-10 év múlva is lesznek 2+1 nyári könyves akciók, így azzal tölthetem a legmelegebb hónapokat, hogy ezeket a listákat böngészem.

Aki ezzel akar foglalkozni az, hogy kezdjen bele? Mit javasolnál neki?
Találjon egy olyan egyedi hangot, ami még nincs. De alapvetően szerintem amit szívvel-lélekkel csinálsz, abban sikeres leszel. 
Hol találhatnak meg téged, akik követni szeretnének?
Instagram: hotel_libro
Csak az alulvonást el ne felejtsétek, mert a jó égnek nem adja ki az Insta anélkül a blogot :) 

Mit üzennél a Koala Olvas követőinek?

Feldmár András gondolatait üzenném az olvasóidnak:

Keress gyorsan magadnak olyanokat, akik már tudnak röhögni önmagukon, és ha esetleg majd együtt nevetsz velük, akkor szabad leszel.

Köszönöm szépen Lukács Anikónak az interjút. További sok sikert kívánok a munkásságodhoz! A Moly Interjú sorozat következő része jövő hét csütörtökön jelentkezik, ugyanebben az időben!