Könyvmoly interjú a csillagos lánnyal

Moly Interjúk - JJSBooks

Moly Interjúk következő részében JJSBooks booksgrammerével Jennivel beszélgettem idén januárban. Ebből közelebbről megismerjük őt és munkásságát.

Hogy mutatnád be magadat és a munkássagodat azoknak, akik kevésbé ismernek?

Aki először találkozik az oldalammal, talán azt gondolhatja, hogy egy életvidám, csacsogós és őszinte személy vagyok, ami igaz is, mivel mindig is ilyen voltam. Nyitott vagyok sok dologra és ezért is vágtam bele anno, hogy egy saját Instagram oldalt hozzak létre a könyveimnek, azonban akkor még nem tudtam a bookstagram létezéséről. Majd 3 év után szeretném azt, hogy ha valaki először találkozik az oldalammal, örömet leljen az olvasásban és bátran forduljon hozzám könyvekkel kapcsolatos kérdéssel.

Szüleid és barátaid mit szóltak ehhez? Támogattak benne?

Ez egy vicces történet. Amikor kitaláltam, hogy készítek egy Instagram profilt, akkor úgy terveztem, hogy “eltitkolom”. Fogalmam sincs, miért akartam ezt, de be kell vallanom, hogy ez a mai napig így van. Persze, a szüleimnek még akkor elmeséltem és a mai napig támogatnak. Mikor nincs semmilyen ötletem egy kép elkészítéséhez, akkor gyakran fordulok hozzájuk segítségért és ők örömmel segítenek nekem. Azt is tudni kell, hogy anyukám is hatalmas könyvmoly, így vele ebben a témában bármikor beszélhetek.

A barátaim előtt nem titkolom, de csak akkor beszélünk róla, mikor szóba jön ez a téma. Nem azt mondom, hogy ez tabu nekem, mert nem az, de valahogy mindig is félve beszéltem róla. Természetesen ők is támogatnak benne és, ha néhanapján olvasni támad kedvük, akkor gyakran kérik az én ajánlásomat.

group-pdf-export-4.png

Szerinted miben vagy más(abb) vagy egyedi a többi bookstagrammerhez képest?

Szerintem minden bookstagrammer egyedi valamiben, mindenkinek megvan a saját stílusa, amiről felismerjük a másikat. Tavaly ilyenkor megkaptam azt a jellemzőt, hogy én vagyok a “csillagos lány”, mert majdnem minden képemre rajzoltam csillagokat. Ez már nem annyira igaz, de a mai napig (szerintem) felismerhető vagyok a képeimről. Ezt így fura leírni, hogy rajzolok a képeimre, de igen, rajzolok. Csillagokat, szíveket vagy csak szimplán körbe rajzolom a könyvet, de van olyan is, hogy egy-két szót ráillesztek a képre, ami az adott olvasmányomat körül írja. Másrészt, ha valaki veszi a fáradságot és elolvassa az értékelőimet, akkor az is észrevehető, hogy gyakran csapongnak a gondolataim, hiszen nehéz összeszedni a véleményemet egy apró leírásban. De még talán azt mondanám el ide, hogy felismerhető vagyok a fangirl-es véleményeimről, ott aztán sose fogom vissza magamat!

Hogy ismerkedtél meg a könyvek világával?

Nem tagadom, egészen 17 éves koromig utáltam olvasni. Sose értettem, hogy mi szép és jó van ebben az elfoglaltságban. Persze nagyon ritkán akadt könyv a kezem a közé. Elolvastam a Harry Potter sorozatot, később az 5. Hullám című trilógiát, illetve a Fiúknak, akiket valaha szerettem sorozatot is. Aztán 2019 júliusában sajnos vagy nem sajnos a Miután című film majd könyvsorozat után jött meg a kedvem az olvasáshoz. Majd ugyan ennek az évnek az augusztusában olvastam el az Off-Campus sorozatot egy ajánlás miatt és az hozta meg az áttörést. Onnantól kezdve el sem tudnám képzelni az életemet a könyvek nélkül. De komolyan, mit csinálhattam régen szabadidőmben, ha nem olvastam?!

Olvasóként, hogy jellemeznéd magadat?

Száz százalékban mood reader vagyok. Többször próbálkoztam már TBR listát összeállítani, majd az szerint olvasni, de sose jött össze. Inkább a minőségre megyek, mint a mennyiségre.

group-pdf-export-5.png

Mi alapján hozod meg a döntést, hogy épp melyik könyvet fogod elolvasni?

Erre szerintem kétféleképpen tudnék válaszolni. Először is, ha van egy könyv, ami nagyon érdekel és éppen megvásárolom, akkor biztosan az lesz a következő olvasmányom. A másik eset pedig az, mikor olyan könyvek közül választok olvasmányt, amik már nagyon régóta a polcomon porosodnak. Ekkor a fülszövegüket és amelyik a legjobban tetszik, az lesz a következő.

Minek tartod magadat? Tartalomgyártó vagy influenszer vagy véleményvezér?

Tartalomgyártónak vallom magamat, hiszen ez számomra hobbi. Persze voltak már együttműködéseim, de akkor se mondanám azt, hogy influenszer vagyok. Ezek mellett gyakran posztolok a magánéletemről vagy megkérdezem, a követőim hogy vannak mostanság, hiszen fontos számomra az, hogy fenntartsam velük a kapcsolatot.

Mik a jövőbeli terveid?

Őszinte leszek, még én magam se tudom. Ez egy változó világ és így az én terveim is sokszor változnak. De az benne van, hogy be szeretném fejezni az egyetemet és egy megbízható munkahelyet találni. Talán mesterképzésre is jelentkezem, de ki tudja. Azonban azt biztosra mondhatom, hogy a könyvekkel való kapcsolatomat még jó sok ideig fenn szeretném tartani.

Miért JJS Booksnak nevezetes el a blogodat?

Amikor létrehoztam a fiókot, akkor kezdtek el Jen-nek becézni, azonban volt egy osztálytársam, aki JenJen-nek hívott. Ha jól emlékszem, eredetileg jsbooks lett volna a profilom neve, de az foglalt volt. Majd eszembe jutott, hogy ott a JenJen nevem is, így lett jjsbooks. Ha ezt magyarra lefordítanám, akkor azt jelentené JenJen könyvei.

Fun fact: senki se szólít már így, csak simán Jen vagy Jenni vagyok.

Akik követni szeretnének téged, ők hol találhatnak meg téged?

Instagramon és a moly.hu-n is jjsbooks néven találnak meg!

group-pdf-export-2.png

Mit üzennél a Koala Olvas követőinek?

Mindenki olvasson azt, amit szeretne.Illetve az egyik kedvenc idézetem:

“My advice? Don’t waste your time obsessing over the stupid actions of stupid people.”

Köszönöm szépen Jenninek az interjú lehetőséget! Jövő héten vasárnap jelentkezek a következő résszel, ahol Berkenye Hangával készült beszélgetést olvashatsz.